Przygotuj organizację na nowe obowiązki w zakresie bezpieczeństwa produktów – kolejne webinarium GGLider 

18/10/2024

28 listopada 2024 r. radca prawny Jan Hasik, partner kierujący praktyką Compliance, który na co dzień wspiera przedsiębiorców w minimalizacji ryzyka wynikającego z braku zgodności działalności z prawem oraz innymi obowiązującymi regulacjami, poprowadzi webinarium „Przygotuj organizację na nowe obowiązki w zakresie bezpieczeństwa produktów”, na temat wymogów wynikających z Rozporządzenia UE ws. ogólnego bezpieczeństwa produktów, które będzie obowiązywać od 13 grudnia 2024 r. Zapraszamy do udziału! 

To kolejne webinarium z cyklu GGLider, w ramach którego podzielimy się praktyczną wiedzą i podpowiemy, jak przygotować firmę na zmiany wynikające z Rozporządzenia UE ws. ogólnego bezpieczeństwa produktów, które obejmują m.in.:

  • rozszerzone obowiązki producentów, w tym wprowadzenie surowszych wymogów dotyczących oceny ryzyka i zapewnienia bezpieczeństwa produktów przed wprowadzeniem ich na rynek oraz obowiązek prowadzenia szczegółowej dokumentacji dotyczącej bezpieczeństwa i zgodności produktów, w tym raportów z badań i analiz ryzyka;
  • nowe obowiązki dla importerów w zakresie kontroli produktów importowanych pod względem zgodności z normami bezpieczeństwa, w zakresie rejestracji – wymóg rejestrowania danych dotyczących importowanych produktów oraz ich bezpieczeństwa;
  • przepisy dotyczące odpowiedzialności, w tym procedury szybkiego wycofywania produktów w przypadku zagrożenia dla bezpieczeństwa oraz obowiązek natychmiastowego zgłaszania do odpowiednich organów wszystkich przypadków naruszenia bezpieczeństwa;
  • nowe wymagania informacyjne dla produktów oferowanych online.

Przygotuj organizację na nowe obowiązki w zakresie bezpieczeństwa produktów
28 listopada 2024 r.
Godz. 10:00 – 10:45
Rejestracja>

Zachęcamy również do zapoznania się z ofertą kompleksowego wsparcia w zakresie dostosowania przedsiębiorstw do wymogów Rozporządzenia. Oferujemy w szczególności:

  • analizę i weryfikację wewnętrznych dokumentów i wytycznych dot. analizy ryzyka pod kątem spełnienia przez nie nowych wymagań wynikających z Rozporządzenia;
  • weryfikację i/lub zaprojektowanie i wdrożenie odpowiednich procedur stosowanych w razie stwierdzenia, że produkt jest niebezpieczny;
  • stworzenie i wdrożenie odpowiednich procedur w zakresie zgłaszania wypadków z udziałem produktów (dla wszystkich uczestników łańcucha dostaw);
  • zaprojektowanie i wdrożenie procedury komunikacji pomiędzy uczestnikami łańcucha dostaw w przypadku powzięcia informacji o wypadku spowodowanym przez produkt, obejmującej m.in. określnie terminów na poinformowanie o wypadku, trybu i sposobu informowania producenta przez importera/ dystrybutora o wypadku z udziałem produktu;
  • analizę i konieczne modyfikacje obowiązujących w organizacji regulacji niezbędnych przy sprzedaży produktów online;
  • analizę dokumentacji wewnętrznej i wprowadzenie odpowiednich procedur dotyczących m.in. scenariusza działania gdy organ regulacyjny nakazuje wycofanie produktu z rynku gdy jest on niebezpieczny, współpracy z organem nadzoru, udostępniania mu dokumentacji, działania w przypadku kontroli organu nadzoru;
  • weryfikację umów zawieranych z platformami handlowymi, wprowadzenie zapisów dot. obowiązków platform w zakresie umożliwienia umieszczania niezbędnych danych wymaganych Rozporządzeniem;
  • opracowanie procedury działania w przypadku zgłoszenia przez konsumenta wniosku o wymianę, naprawę produktu lub zwrotu środków.

Może Cię zainteresować…