​Tarcza Reputacyjna dla przedsiębiorców, którzy padli ofiarą pomówień

03/06/2025

W dobie mediów społecznościowych jedno nieprawdziwe zdanie może zrujnować wieloletnią reputację firmy – a zwłaszcza deweloperów, generalnych wykonawców, a także – pracodawców. W GGL stworzyliśmy kompleksowy pakiet usług prawnych „Tarcza Reputacyjna”, specjalnie dla tych podmiotów, które padły ofiarą pomówień i oszczerstw w internecie, prasie lub mediach społecznościowych.

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w prawie cywilnym, karnym i ochronie dóbr osobistych, zapewniamy skuteczną i szybką reakcję na zniesławiające treści publikowane m.in. w portalach informacyjnych (prasie), na portalach społecznościowych, forach, blogach czy w opiniach online.

W ramach „Tarczy reputacyjnej” proponujemy:

  • audyt i analizę zagrożeń, obejmujące szybką ocenę prawną zamieszczonych treści oraz ich potencjalnego wpływu na renomę firmy;
  • przygotowanie i wysyłkę formalnych wezwań do usunięcia treści do autorów treści i/lub administratorów portali;
  • reprezentację sądową i przedsądową, w tym prowadzenie postępowań sądowych, m.in. o naruszenie dóbr osobistych lub zniesławienie, a także mających na celu ustalenie sprawcy posługującego się w przestrzeni publicznej pseudonimem;
  • wsparcie PR i komunikacyjne w celu kontrolowania kryzysu wizerunkowego ale także informowania o zaistniałej sytuacji i podjętej obronie renomy.

„Tarcza reputacyjna” umożliwia szybką i stanową reakcję na bezpodstawne ataki, ochronę marki, reputacji i zaufania klientów. Ogranicza ryzyko odstąpienia klientów od umów przedwstępnych, deweloperskich czy utratę sprawdzonych podwykonawców. Oferujemy wsparcie doświadczonych adwokatów i radców prawnych, którzy wiedzą, jak skutecznie korzystać z narzędzi ochrony prawnej: tak od strony cywilnoprawnej, karnoprawnej i administracyjno-budowlanej. Projekty w tym zakresie koordynuje adwokat Magdalena Grykowska.

 

Może Cię zainteresować…